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17th Photo Festival in Biel/Bienne: INFLEXIONS
Dimitris Michalakis: "Burn Out"

17th Photo Festival in Biel/Bienne: INFLEXIONS

Adam Broomberg & Oliver Chanarin » Renaud Auguste-Dormeuil » Ursula Biermann » Thomas Brasey » Antoine Bruy » Christophe Chammartin » Grégoire Cheneau » Olivier Christinat » Dorade » Mohamed Ezz » Thierry Fontaine » Lucas Olivet & Cowboy Noir » Dimitris Michalakis » Hazuki Natuno » Adrian Paci » Cyril Porchet » Maya Rochat » Nelly Rodriguez » Jenny Rova » Will Steacy » Type A » Marlous van der Sloot » Ester Vonplon » Aline Zeltner »

Festival: – 29 Sep 2013

Fri 6 Sep 18:00

PhotoforumPasquArt

Seevorstadt 71
2501 Biel Bienne

Journées photographiques de Bienne Bieler Fototage

Seevorstadt 71
2502 Biel Bienne

+41 32 -322 42 45


www.jouph.ch

Wed-Fri 14-18, Sat/Sun 11-18

17th Photo Festival in Biel/Bienne: INFLEXIONS
Marlous van der Sloot: "Le corps vécu (Lisa)"

17th Photo Festival in Biel/Bienne
INFLEXIONS

6th - 29th September 2013

The Biel/Bienne Festival of Photography is devoting its 17th edition to the “inflections” of our era, be they economic, political, social, or personal. Instability reigns in our globalized world, and economic and social models that are no longer adequate are undergoing changes. Contemporary photographers are capturing this process in order to record the critical moment of fragility and suspension in which all the tensions of uncertainty are concentrated. They are using the creative aspect of instability to disturb our habitual codes of interpretation and employ various techniques of photography to play with our perception.

17th Photo Festival in Biel/Bienne: INFLEXIONS
Adam Broomberg & Oliver Chanarin: "The Polaroid Revolutionary Workers Movement"

17. Bieler Fototage
WENDEPUNKTE


6.bis 29. September 2013

Die Bieler Fototage widmen ihre 17. Ausgabe wirtschaftlichen, politischen, gesellschaftlichen und persönlichen «Wendepunkten». Sei es in der nationalen oder internationalen Politik, in der globalisierten Wirtschaft oder im vertrauten Privatleben: Unsicherheit und Wandel setzen immer stärkere Kräfte frei. Auch die zeitgenössische Fotografie kann sich der dominierenden Unbeständigkeit nicht entziehen. Sie zeichnet Momente auf, in denen sich die geballte Spannung der Unsicherheit entlädt. Sie nutzt die kreative Seite von labilen Zuständen, um unsere Sehgewohnheiten durcheinanderzubringen und sie bedient sich nicht zuletzt ihrer vielfältigen technischen Mittel, um uns geschickt mit Wendepunkten zu konfrontieren.

17th Photo Festival in Biel/Bienne: INFLEXIONS
Type A: "Trigger" (Installation view) © Prune Simon-Vermot