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Sacred Wood
BAE, Bien-U (*1950, Korea)
snm3a-20, Gyeongju, 1985, printed 2008
Chromogenic print, Diasec mount
128 x 128 cm ( 50 3/8 x 50 3/8 in. )
Edition of 5
Signed, dated and titled on verso, artist's frame
From the series Sonamu

Bae Bien-U »

Sacred Wood

Exhibition: – 27 Jun 2009

Galerie Zur Stockeregg

Stockerstr. 33
8022 Zürich

Galerie Edwynn Houk


8002 Zürich

+41 (0)44-


www.houkgallery.com

Sacred Wood
BAE, Bien-U (*1950, Korea)
snm1a-085h, Gyeongju, 2002, printed 2008
Chromogenic print, Diasec mount
135 x 260 cm ( 53 1/8 x 102 3/8 in. )
Edition of 5
Signed, dated and titled on verso, artist's frame
From the series Sonamu

"Sacred Wood" - Bae, Bien-U For the Korean people, pines are foundations for their soul (Bae, Bien-U) For over 25 years, Bae, Bien-U has been taking photographs of the old pine forest which surrounds the kings' shrine of the Shilla Dynasty in the vicinity of Gyeongju. The impressive photographs, from the series Sonamu, represent an important part of the entire work. Bae, Bien-U's long-standing passion and fascination stem from the Korean culture in which the pine signifies an especially strong symbolic power and, at the same time, is present in literature and other areas of culture. The Koreans regard the pine with great respect. It is worshipped by the people and it is also their belief that the pine, acting as ambassador, accompanies the soul of the deceased into the world hereafter. At one and the same time, Bae, Bien-U, views the pine as a connection between heaven and earth. In a unique manner he succeeds in capturing the dramaturgy and magic of this mystical setting, as well as incorporating the energy flow of the trees as a tangible vitality and yet, simultaneously he has the gift to pass this on as a calm, intensive meditation. Bae, Bien-U The artist was born in 1950 in Yeosu, South Korea and is known as one of the leading contemporary photographers in his country. He originally studied Graphic-Designing but was so inspired by the works of Edward Weston and Laszlo Moholy-Nagy that, by autodidactic training, he became a photographer. Since 1981, Bae, Bien-U has been teaching photography as a professor at the Seoul Institute of Arts.


"Sacred Wood" - Bae, Bien-U For the Korean people, pines are foundations for their soul (Bae, Bien-U) Seit über 25 Jahren fotografiert Bae, Bien-U den alten Kiefernwald rund um den Schrein der Könige der Shilla-Dynastie nahe Gyeongju. Die eindrücklichen Aufnahmen aus der Serie Sonamu nehmen einen wichtigen Teil des Gesamtwerks ein. Seine langjährige Leidenschaft und Faszination entspringen der koreanischen Kultur welche der Kiefer eine besonders starke Symbolkraft zuweist und die auch in der Literatur und anderen Kunstbereichen Eingang findet. Die Kiefer wird von den Koreanern angebetet, mit Respekt begegnet und gilt in Korea als Botschafterin, welche die Seele der Toten ins Jenseits begleitet. Bae, Bien-U betrachtet die Kiefer gleichermassen als Kontakt zwischen Himmel und Erde. Auf einmalige Weise gelingt es ihm die Dramaturgie und Magie des mystischen Ortes sowie die Energie der Bäume als spürbare Lebenskraft einzufangen und als stille, intensive Meditation wieder zu geben. Bae, Bien-U Der Künstler wurde 1950 in Yeosu, Südkorea, geboren und gehört zu den führenden zeitgenössischen Fotografen seines Landes. Er studierte Grafikdesign und bildete sich, von den Werken Edward Weston und Laszlo Moholy-Nagy inspiriert, autodidaktisch zum Fotografen aus. Als Professor für Fotografie lehrt er seit 1981 am Seoul Institute of Arts.